Foto: Kai Chen/Chen Media

NBFs medlemsklubber kan søke om støtte til å starte opp eller videreutvikle et trenings- og konkurransetilbud for parautøvere.

Vi ønsker at boksing skal være inkluderende og for alle, og håper mange av våre bokseklubber tar oppfordringen med å skape bokseglede for mennesker med en funksjonsnedsettelse. Vi kjenner til at økonomi kan være en barriere for klubbene i oppstart av paratilbud. NBF ønsker derfor å støtte klubbene i sitt arbeid med å starte opp eller videreutvikle et aktivitetstilbud for parautøvere. Det kan gis støtte til eksempelvis honorar for trener, transport t/r trening og konkurranse og åpne rekrutteringsdager.

Det er løpende søknadsfrist. Midlene er støttet av Sparebankstiftelsen DNB, Stiftelsen VI og Norges Bokseforbund.  

Søknaden skal inneholde

  • Informasjon som beskriver idrettslagets aktivitet/prosjekt
  • Mål for antall deltagende parautøvere
  • Ansvarlig kontaktperson
  • Oversikt (inkl. budsjett) over hvordan idrettslaget planlegger å disponere søknadsbeløpet
  • Om søknadens innhold er vedtatt og tatt opp i idrettslagets styre

 

Søk her (enkel søknad): Søknadsskjema

  • Klubben kan søke om inntil 25 000,-
  • Idrettslaget kan søke om støtte årlig, men beløpet vil reduseres noe hvert år. F.eks. kan idrettslaget søke om 25 000,- i 2025 og få dette tildelt. Dersom idrettslaget søker på nytt i 2026, vil de få tildelt maksimalt 20 000,-. 

Midlene er øremerket paraidrett. NBF har en gitt sum hvert år. Sum vil bli tildelt vurdert ut fra søknaden og førstemann til mølla-prinsippet. 

  • Idrettslaget kan ikke ha uoppgjorte fordringer med Norges Bokseforbund.
  • Idrettslaget må fakturere medlemskontingent i godkjent medlemssystem.
  • Idrettslaget må ha registrert politiattestansvarlig og ha registrert fremviste politiattester i idrettens systemer.
  • Rent Idrettslag må være gjennomført slik at idrettslaget har aktiv sertifisering.

Dersom kravene ikke er oppfylt ved innsendelse av søknaden, vil søknaden bli avvist. Idrettslaget vil da motta informasjon sammen med avslaget om hvilke krav som må oppfylles før de kan sende inn en ny søknad. 

Ved innvilget søknad utbetales 50 % av tildelte midler ved oppstart av klubbens tiltak. Midlene utbetales til oppgitt kontonummer i SportsAdmin. 

1. desember hvert år skal idrettslaget sende en skriftlig rapport til NBF som beskriver hva som er oppnådd og hvordan midlene er benyttet fra søknadstidspunkt. NBF vil deretter utbetale resterende 50 % av tildelte midler. 

Det skal ett år etter innvilget søknad sendes en endelig rapport over hva idrettslaget har oppnådd og hvordan tildelte midler er disponert. Denne rapporten må være innsendt og godkjent før idrettslaget kan søke på den løpende søknadsordningen igjen. 

Samme rapporteringsskjema benyttes for desember rapporten og ett-årsrapporten. 

Rapportskjema finner du her: Rapportskjema